Vo februári tohto roka sme v NATUR-PACKu odštartovali niečo nové, naskočili sme na jeden z video trendov a čakali sme čo sa udeje – vznikol náš nový edukatívno-zábavný video seriál s názvom Odpady na plné ústa. Už od začiatku sme vedeli, že pre úspech bude nevyhnutné aby to bolo rýchle, dynamické a jasné. Chceli sme ľudí zaujať, rozosmiať ich, ale zároveň im ukázať, ako triediť odpady správne. S myšlienkou takejto série prišla naša kolegyňa Ľubica Vargová, následne svoj nápad pretavila do úspešnej realizácie.
A dnes? Po štyroch mesiacoch môžem s radosťou povedať, že to funguje, dokonca ešte lepšie než sme očakávali! Seriál si získal pozornosť na všetkých našich sociálnych sieťach, kde produkujeme vzdelávacie videá tj. na TikToku, Instagrame, Facebooku aj YouTube. Dosahy hovoria jasne: dovedna už takmer milión zhliadnutí, tisícky interakcií, desiatky komentárov denne. Videá sa páčia malým i veľkým sledovateľom. Vtipné hlášky plnia svoju úlohu.
Prečo to funguje? Podľa mňa najmä vďaka trom veciam:
- jednoduchému formátu, ktorý nestresuje a netlačí na pilu,
- vtipným hláškam, ktoré sa s ľuďmi spájajú,
- a zrozumiteľnému obsahu – bez odborných rečí, zato s reálnymi príkladmi z domácnosti.
Dnes máme zverejnených už štrnásť dielov, a do konca roka 2025 ich bude približne štyridsať. Každý jeden diel je pre mňa malým víťazstvom, lebo viem, že svojim dielom prispieva k zvyšovaniu povedomia o správnom triedení odpadu – a to jednoducho, záživne a zábavne . Niektoré diely sa stávajú virálne a som presvedčený, že tento seriál bude našim dosiaľ najúspešnejším a do roka a do dňa bude počítať zhliadnutia v miliónoch.
Ak ste Odpady na plné ústa ešte nevideli, nájdete ich na našom TikToku, Instagrame, Facebooku aj na YouTube kanáli NATUR-PACK verejnosti. A možno vás niektorá z našich hlášok pobaví natoľko, že si na ňu spomeniete, keď budete stáť pred farebnými kontajnermi. To by bol ten najlepší dôkaz, že to celé má zmysel.
Štrnásty diel, zatiaľ najúspešnejší na sociálnej sieti YouTube, v prvých troch dňoch získal bez reklamy viac ako 10 000 zhliadnutí.
Autor: Marek Brinzík, riaditeľ pre komunikáciu a marketing, NATUR-PACK